rzucenie palenia

rzucenie palenia

PDFdruk

Życie z cukrzycą

Jeśli zdiagnozowano cukrzycę, najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić dla swojego zdrowia i zmniejszenie ryzyka powikłań spowodowanych przez cukrzycę – jest rzucić palenie!

Ten artykuł mówi o palenie powoduje szkody dla osób chorych na cukrzycę, co pociąga za sobą poprawę odmowę zwyczaju, a także daje pewne wskazówki, jak rzucić palenie.

Niemal każdy wie o szkodliwości palenia, które powoduje, że choroby takie jak rak, itd., Ale nie wiesz, co palenie jest szkodliwe dla cukrzyków?

Papierosy zawierają ponad 4000 związków chemicznych, a nie mniej niż 400 toksyny.

Każdy palacz stawia swoje życie na niebezpieczeństwo, niezależnie od faktu, że pali: papierosy, fajki lub cygara. Jednak dla tych, którzy są chorzy na cukrzycę, ryzyko jest jeszcze większe.

Jeśli masz cukrzycę, jesteś w grupie ryzyka chorób sercowo-naczyniowych, takich jak zawał serca, udar mózgu i zaburzenia krążenia w kończynach dolnych. Para to z paleniem, a będziesz zwiększyć szanse tych problemów zdrowotnych dwukrotnie.

Palenie …

  • Zwiększa to ryzyko wystąpienia neuropatii (uszkodzenie nerwów), nefropatię (choroba nerek) i retinopatia (uszkodzenie oczu)
  • Zmniejsza to ilość zaabsorbowanego tlenu w organizmie, co może doprowadzić do ataku serca i udaru
  • Zwiększa LDL ( „złego” cholesterolu) we krwi, podczas gdy równocześnie obniżając poziomy lipoprotein o wysokiej gęstości ( „dobrego”) cholesterolu. Może to prowadzić do „przyklejania” krwinek ze sobą, w wyniku zatkania tętnic i problemy z krążeniem krwi.Prowadzi to do kompresji i uszkodzenie naczyń krwionośnych (miażdżyca tętnic), a następnie spowodować zawał serca, udar mózgu, zaburzenia krążenia krwi, występowanie wrzodów na nogach, etc.
  • Zwiększa to ciśnienie, za Pobudza wydzielanie adrenaliny we krwi
  • Zwiększa poziom glukozy we krwi. Wynika to prawdopodobnie z nikotyny i innych substancji zawartych w tytoniu. Ponadto palenia upośledza wchłanianie insuliny

Tak więc, wraz z utrzymaniem prawidłowego poziomu glukozy we krwi, zdrową dietę, ćwiczenia i kontroli wagi, rzucenie palenia jest jednym z najbardziej korzystnych zmian w swoim życiu, które można wdrożyć na własną rękę.

Rzucenie palenia może być trudne, ale nie ma powodu, aby znieść ten ciężar bez wsparcia.Rzucić palenie łatwiejsze, jeśli masz odpowiednie wsparcie. Niezależnie od wybranej metody obsady, istnieje wiele dobrych powodów, aby to zrobić, i wiele rzeczy, które mogą pomóc w tym. Więc co cię powstrzymuje?

Nikotynowa terapia zastępcza

Nikotyna jest narkotykiem, który wpływa na mózg, powodując jej przeżyć miłe uczucie.Terapia pomoże Ci zrezygnować z tego nałogu. Jest to możliwe, za pomocą różnych środków, na przykład za pomocą gumy z nikotyną, spray do nosa, pastylek do ssania, itp Specjalista pomoże wybrać najbardziej odpowiednią opcję dla Ciebie, doradzać zmian w stylu życia, które trzeba zrobić, a można stopniowo zmniejszać częstość palenia (zwykle 12 tygodni).

Terapia ta nie jest przeznaczony dla dzieci, ale w niektórych przypadkach możliwe jest jego aplikacja młodzież powyżej 12 lat.

przepisać

Leki są zwykle przepisywany tych palaczy, którzy nie udało się zamknąć za pomocą innych metod. W chwili obecnej istnieją dwa leki. Pamiętaj, że przyjmowanie ich może być przepisywany wyłącznie przez lekarza.

Inne terapie

Niektóre rodzaje terapii może przynieść pozytywne efekty, ale ich skuteczność nie została udowodniona klinicznie. Należą akupunktura, hipnoterapii i stosowania lasera.

Rzucenie palenia może być trudne, ale nie palenia – to zestaw korzyści, które będą miały bezpośredni wpływ na zdrowie.

  • Po 20 minutach ciśnienia krwi i tętna powrotu do normalnych wartości.
  • W ciągu 8 godzin połowa zawartego w nikotyny we krwi i tlenku węgla rozpadają się, a stężenie tlenu jest znormalizowane. krążenie krwi rozpocznie się odzyskać.
  • Po 48 godzinach, organizm nie pozostanie nikotyny smak, zapach i znacznie pogorszyć.
  • W ciągu 2-12 tygodni krążenie krwi będzie odzyskać, poprawiają koloryt skóry.
  • W ciągu 3-9 miesięcy minie kaszel, świszczący oddech i inne problemy z oddychaniem.
  • W rok później, ryzyko zawału serca spadnie o połowę.
  • Po 15 latach ryzyko zawału serca spadnie do poziomu osoby, która nigdy nie paliła.